Wielka Brytania głosowała za opuszczeniem UE. Jak Brexit wpływa na osoby podróżujące do Wielkiej Brytanii i odwrotnie?

88

23 czerwca 2016 r. Wielka Brytania głosowała w referendum w sprawie wyjścia z UE . Prowadzi to do następujących pytań:

  • Czy dotyczy to obywateli Wielkiej Brytanii podróżujących do UE?
  • Czy dotyczy to obywateli UE podróżujących do Wielkiej Brytanii?
  • Czy dotyczy to członków rodziny z Wielkiej Brytanii / UE podróżujących w obie strony?
  • Czy dotyczy to obywateli Wspólnoty Narodów podróżujących do Wielkiej Brytanii?
  • Czy dotyczy to innych obywateli ruchu bezwizowego (takich jak obywatele USA / Kanady)?
  • Jakie inne konsekwencje może mieć „Brexit” dla podróżnych?

Zobacz także powiązany post na Expats.SE.

JonathanReez
źródło
61
Pamiętajcie, wszystko, co zrobili, to głosowanie w referendum. Nie nastąpiła jeszcze zmiana prawa.
Mark Mayo
9
Należy pamiętać, że referendum nie jest prawnie wiążące, więc Cameron nadal może powiedzieć „nie dbam”, a Wielka Brytania pozostanie w UE, jakby nic się nie wydarzyło. Byłoby to oczywiście wyjątkowo antydemokratyczne i prawdopodobnie tak się nie stanie, w każdym razie chodzi o to, że teraz Parlament musi rozpocząć procedury wyjścia z UE.
Bakuriu
11
@ Bakuriu - Cameron już zrezygnował.
JohnP,
10
@JohnP To nie jest tak naprawdę istotne. Chodzi o to, że ktokolwiek jest lub będzie odpowiedzialny za to, nie ma prawnego zobowiązania do złożenia wniosku o zastosowanie art. 50 w celu wydalenia do UE, ma jedynie moralne zobowiązanie do tego.
Bakuriu
6
To spowoduje kolejne referendum w sprawie niepodległości Szkocji.
PCARR

Odpowiedzi:

85

Na dzień dzisiejszy nie . Nic się obecnie nie zmieniło (poza cenami walutowymi, które są interesujące dla podróżujących z zagranicy).

W ciągu kilku następnych lat będzie przedłużony okres negocjacji (w szczególności dwa lata po powołaniu się na art. 50, chyba że zostanie osiągnięte inne porozumienie), a kontrole imigracyjne będą nieuchronnie dużą częścią tych dyskusji. Wyniki tych negocjacji, wraz z potencjalnymi przyszłymi wydarzeniami w Wielkiej Brytanii i UE, mogą przynieść dowolną liczbę przyszłych zmian dla każdego, niezależnie od obywatelstwa, zainteresowanego krótko- lub długoterminowymi podróżami do Wielkiej Brytanii i dla obywateli Wielkiej Brytanii chcących odwiedzić UE kraje.

Nie ma również aktualnych planów zmian imigracyjnych dla Wspólnoty Narodów lub innych obywateli bezwizowych (takich jak obywatele USA / Kanady).

Do czasu zakończenia i wdrożenia negocjacji Wielka Brytania pozostaje członkiem UE, a wszystkie obowiązujące przepisy obowiązują bez zmian. Ponieważ proponowane i wprowadzane są zmiany, podróżni będą musieli zachować czujność na potencjalne skutki.

Zach Lipton
źródło
7
Artykuł 50 zostanie powołany dopiero w październiku, jak właśnie powiedział Cameron
Hanky ​​Panky
15
@HankyPanky Rzeczywiście. Technicznie rzecz biorąc, Cameron powiedział, że ustąpi do października i pozostawi swemu następcy powołanie się na artykuł 50, więc harmonogram nie jest jasny. Wydaje się jasne, że Cameron planuje zablokować drzwi na najbliższe miesiące i nie rozpocząć żadnych zmian.
Zach Lipton
2
@Harbinger, co dokładnie zajęło Szwajcarii 20 lat?
phoog
4
@harbringer Dlaczego wspominasz o Szwajcarii. Nigdy nie była częścią UE, więc nie można jej porównywać. W rzeczywistości procedura z art. 50, którą musi przejść Wielka Brytania, nigdy wcześniej nie była przywoływana. Nie ma żadnego precedensu. Wielka Brytania jest pierwsza.
Tonny
3
@Insane To, co faktycznie mówi, to fakt, że mogą zgodzić się na umowę o wystąpieniu, a członkostwo w UE wygasa, gdy tylko umowa ta wejdzie w życie (ta umowa może zrobić wszystko), lub nastąpi to automatycznie po dwóch latach od wezwania, chyba że wszystkie państwa jednogłośnie zgodzą się przedłużyć ten okres. Istnieje więc kilka możliwych osi czasu.
Zach Lipton,
29

Konkluzja: Głosowanie Wielkiej Brytanii nad opuszczeniem Unii Europejskiej nie wpływa na turystów, odwiedzających i sprawy tranzytowe.

Istotne kwestie dotyczą osób ubiegających się o azyl i niektórych rodzajów obywateli UE, którzy chcą uzyskać (lub utrzymać) ugodę w Wielkiej Brytanii. Jeśli jesteś obywatelem UE korzystającym z praw pochodnych lub korzystających z praw traktatowych, w pytaniach / odpowiedziach skorzystaj z programu Expats .



Zaktualizuj 19 sierpnia 2016 r

Komisja Spraw Wewnętrznych opublikowała raport z 27 lipca 2016 r. „Praca dyrekcji ds. Imigracji” (I kwartał 2016 r.) , W którym stwierdzono, że w sprawie Brexitu istnieje „brak pewności”. Dotyczy głównie statusu obywateli UE, którzy obecnie korzystają z praw traktatowych w Wielkiej Brytanii.

Aktualizacja 2 lipca 2016 r

To, co interesuje wielu ludzi, ma teraz nazwę: „ krajowe oderwanie od prawa UE ”. Izba Lordów dodała briefing do swojej biblioteki ...

Uchylenie i przegląd ustawodawstwa krajowego - w ramach procesu opuszczania UE należałoby podjąć decyzję o tym, jak postępować z istniejącym ustawodawstwem krajowym, aby umożliwić wejście w życie prawa UE w Wielkiej Brytanii, proces, który Izba Lordów w Europie Komitet Unii opisał jako „wewnętrzne oderwanie od prawa UE”. Parlament miałby do odegrania ważną rolę w przeglądzie, uchylaniu, zmienianiu i zastępowaniu prawodawstwa, który zdaniem wielu jest złożony i czasochłonny. Po formalnym uruchomieniu przez Wielką Brytanię art. 50 jej ramy czasowe obowiązywałyby niezależnie od Parlamentu zatwierdzającego krajowe zmiany legislacyjne związane z opuszczeniem UE.

Pełna odprawa jest tutaj .

Aktualizacja 28 czerwca 2016 r

Izba Gmin przyznała do swojej biblioteki artykuł badawczy : „ Opuszczenie UE: jak można wpłynąć na osoby korzystające obecnie z prawa do swobodnego przemieszczania się?

24 czerwca artykuł został przyjęty: „ Brexit: co dalej?

Teraz, gdy Wielka Brytania zagłosowała za wyjściem z UE, co będzie dalej? Niniejszy dokument informacyjny Biblioteki Commons analizuje bezpośrednie konsekwencje głosowania i niektóre implikacje długoterminowe. W niniejszym dokumencie rozważono różne pytania dotyczące wystąpienia Wielkiej Brytanii z UE i tego, co może się wydarzyć w nadchodzących tygodniach i miesiącach. Kwestie te obejmują metodę wyjścia z UE, kontynuację kontroli parlamentarnej nad unijnymi przedsiębiorstwami i negocjacje w sprawie wystąpienia, a także konsekwencje Brexitu dla Szkocji i Gibraltaru.

wprowadź opis zdjęcia tutaj


Oryginalna odpowiedź

Zmiany, które będą miały bezpośredni wpływ na obywateli brytyjskich ...

Brytyjski paszport ma „Unia Europejska” na okładce. Będzie obowiązywał podczas negocjacji, a nowy wzór najprawdopodobniej zostanie wprowadzony wraz z wygaśnięciem istniejących paszportów;

Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) (który umożliwia obywateli brytyjskich, aby uzyskać dostęp do medycznie niezbędne, dostarczonego opieki zdrowotnej podczas tymczasowego pobytu w każdym z 28 krajów UE, Islandii, Liechtensteinu, Norwegii i Szwajcarii, na tych samych warunkach i przy ten sam koszt (w niektórych krajach bezpłatny), co osoby ubezpieczone w tym kraju), pozostaną ważne podczas negocjacji i najprawdopodobniej zostaną wycofane, ponieważ Wielka Brytania negocjuje odrębne traktaty, takie jak te, które już obowiązują z Australią i Nową Zelandią;

Brytyjskie prawo jazdy zachowuje ważność w trakcie negocjacji. Ponieważ ma na sobie symbol UE, nowy projekt najprawdopodobniej zostanie wprowadzony wraz z wygaśnięciem istniejących zezwoleń;

Małżonkowie i pracownicy długoterminowi najprawdopodobniej będą dziadkowie. Nie przewiduje się masowych deportacji obywateli UE.

Zobacz także: Jak Brexit wpłynie na twoje finanse?

Zmiany, które wpłyną (lub mogą wpłynąć) na drogi imigracyjne formacji rodzinnych ...

Duża część debaty na temat Brexitu koncentrowała się na imigracji. Dodam kilka rzeczy, które są na celowniku . Rzeczywiście, niektóre orzeczenia, które pomagają skłaniać do głosowania w sprawie Brexitu ...

  • Trasa Surinder Singh . Nigdy nie podobało im się to orzeczenie, które od dawna działało jak cierń w rządzie. Jest na krzyżu i myślę, że możemy być pewni, że ta droga imigracyjna zostanie zamknięta, być może nie w tym roku, a nawet w tej dekadzie, ale będzie wysoko na liście priorytetów.
  • Sprawa Zambrano . To kolejny przypadek, który nigdy nie sprzyjał rządowi. Rząd (właściwie dwa rządy) był oporny w następstwie decyzji sądu i zajęło im dużo czasu, aby nawet opublikowali wytyczne.
  • Sprawa Metocka . Reakcja Wielkiej Brytanii była gorąca i oporna, ale ostatecznie wykonali orzeczenie. Zwolennicy Brexitu postrzegają tę sprawę jako przedłużenie Singha (powyżej), a zatem upokarzającą utratę suwerenności.

Istnieją inne orzeczenia Trybunału Europejskiego, które są podobne, a Wielka Brytania walczyła z nimi i decydowała, gdzie mogą.

Te rzeczy wpływają na chłopaków i dziewczyny w związkach na odległość, gdzie potrzebują wewnętrznej drogi migracji, ponieważ nie mogą spełnić zasad. Ogólnie rzecz biorąc, dotyczą one tworzenia rodzin i nie mają wpływu na podróżnych i wczasowiczów do Wielkiej Brytanii .

Zmiany, które wpływają na turystów i odwiedzających ...

Pamiętaj, że częścią misji brytyjskich wiz i imigracji jest przyciągnięcie dużej liczby odwiedzających do Wielkiej Brytanii, ponieważ brytyjska gospodarka polega na odwiedzających, a ta część ich misji się nie zmieni. Jeśli cokolwiek, rozszerzą programy, tak jak robią to dla Chin i Indii.

Wielka Brytania głosowała za opuszczeniem UE. Jak to wpływa na osoby podróżujące do Wielkiej Brytanii i odwrotnie?

Perspektywy dla turystów odwiedzających Wielką Brytanię wygląda świetnie! Poziom funta jest najniższy w historii, więc wakacje będą tańsze, a goście będą szczególnie mile widziani, ponieważ poprawi to gospodarkę.

Czy dotyczy to innych obywateli ruchu bezwizowego (takich jak obywatele USA / Kanady)?

Brak zmiany. Wielka Brytania zawsze działała na zasadach rynkowych w systemie Schengen. Za około 4 lub 5 lat zobaczysz, jak kolejka „Obywateli UE” na lotnisku zmienia się w coś, co robi to samo, ale nie ma logo UE. A przepisy UE dotyczące tego, co można przewozić, i wyjścia z deklaracji celnej HMRC zostaną zmienione. Uzasadnione jest oczekiwanie, że rząd przyjmie unijne przepisy celne do prawa brytyjskiego. Ale będzie to (najprawdopodobniej) dokonane za pomocą instrumentu ustawowego, więc nikt nie zauważy zmiany.

Jakie inne konsekwencje może mieć „Brexit” dla podróżnych?

Pierwszą zmianą, którą prawdopodobnie zobaczy podróżnik, będą sklepy wolnocłowe. O ile nie zostaną ponownie wynegocjowane, prawdopodobnie zostaną wprowadzone ograniczenia celne i oczywiście wszelkie marki UE zostaną usunięte.

Aktualizacja 25 czerwca 2016 r

Laura Devine (butikowa firma imigracyjna zajmująca się osobami o wysokich dochodach i częstym doradcą Parlamentu) opublikowała wczoraj tę aktualizację ...

wprowadź opis zdjęcia tutaj


Uwagi i komentarze ...

Uwaga: może podoba ci się Singh Route, a może nie. Może zgadzasz się z tym, co zrobi rząd, a może nie. Chodzi o to, że jest to celownik i istnieją silne oczekiwania społeczne, że coś zostanie zrobione.

Uwaga dodatkowa: uzasadnione jest również oczekiwanie, że obywatele UE, którzy przebywają tu od dłuższego czasu, będą dziadkami w taki czy inny sposób. Przeprowadzki / deportacje osób pracujących w gospodarce w ogóle nie wchodzą w zakres.

Komentarze: Zwracając się do komentarza Relaxed (do którego dziękuję) na temat możliwości cofnięcia orzeczenia Singha ...

@JonathanReez Nie sądzę, a to właściwie jedna z niewielu rzeczy, które znamy IMO. Ale to jest dyskusja, którą powinniśmy porozmawiać na czacie, chodzi o to, że zakładanie, że tego rodzaju fragmentaryczne dostosowania są w ogóle możliwe, jest w tej chwili wysoce spekulacyjne. - Zrelaksowany 11 godzin temu

Praktyczne cechy i mechanika cofania Singha są poza zakresem. Chodzi o to, że „debata imigracyjna” wokół Brexitu nie dotyczyła turystów i odwiedzających.

Gayot Fow
źródło
„Pierwszą zmianą, którą prawdopodobnie zobaczy podróżnik, będą sklepy wolnocłowe” - w jaki sposób wpłynie to na te sklepy?
użytkownik 1
3
@ user1 Całkiem możliwe, że byłoby tak, jakby podróż do Norwegii lub Szwajcarii była teraz, z wyjściem ze unii celnej dostaniesz bezcłowy przejazd przez kanał
Gagravarr
1
@Relaxed Pozbycie się Surinder Singh (i innych aspektów, których Wielka Brytania nie lubi) może być podstawą do renegocjacji członkostwa. Pomimo wszystkich oświadczeń z kampanii „Odejdź” i „Pozostań” nikt nie wie, jak daleko można rozciągnąć przepisy UE.
JonathanReez
1
@Relaxed, biorąc pod uwagę, że imigracja była kluczową kwestią w debacie, wydaje się prawdopodobne, że Wielka Brytania opuści EWG. Wielu twierdzi, że status podobny do Norwegii lub Szwajcarii nie wchodzi w grę. Wtedy swoboda przemieszczania się dobiegnie końca, nie tylko Singh i powiązane sprawy.
phoog
2
Brytyjski paszport z przodu mówi „Unia Europejska”, ale nie ma symbolu UE. Ponadto trasa Singh jest ważna dla turystów będących członkami rodzin obywateli brytyjskich spoza UE mieszkających w innym miejscu w UE. Mogą zobaczyć poważne ograniczenie ich możliwości podróżowania do Wielkiej Brytanii z członkami brytyjskiej rodziny.
phoog
18

Od dłuższego czasu nic. Żadne prawo się nie zmieniło. Było to jedynie niewiążące referendum.

Przypuszczalnie władza wykonawcza zgodzi się z ludźmi i art. 50 zostanie uruchomiony przez premiera, ale nawet wtedy jest to pierwszy raz, kiedy to się wydarzyło, więc 1) uporządkowanie zajmie kilka lat, a 2) ludzie nie są dokładnie pewien, jak to się stanie.

W rezultacie - Wielka Brytania jest nadal w UE, żadne przepisy jeszcze się nie zmieniły, więc na razie jedyny sposób, w jaki może to wpłynąć na ciebie, to kurs walutowy - funt brytyjski gwałtownie spadł z wiadomościami .

Mark Mayo
źródło
3
Wywołanie artykułu 50 wymaga wykonania Królewskiego Przywileju , a zatem jest to coś, co PM robi osobiście , więc użycie głosowania i uchwalenie jest niewłaściwe w tym kontekście ( Konstytucyjnie, wyzwolenie artykułu 50 jest decyzją wyłącznie dla niego, nie parlament, ponieważ jest to kwestia królewskich uprawnień ), ale poza tym zgadzam się z tobą.
MadHatter
@MadHatter jest interesujący, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że powiedział, że ustąpi, to dość moc dla kogoś, kto rezygnuje. Skorygowany tekst.
Mark Mayo
1
Jestem zgadywania (i to tylko przypuszczenie), że dla niego, jedną z korzyści pobocznych o szybkiej rezygnacji jest to, że nie będzie musiał robić czyn. Ale cieszę się, że dzisiejsze dziwactwo naszej (szalonej) niepisanej konstytucji jest dla was interesujące!
MadHatter
1
@MadHatter Taka jest opinia jednego z felietonistów w gazecie pro-Remain.
fkraiem
1
@ fkraiem nie krępuj się cytować alternatywne źródła, które twierdzą inaczej , wtedy ludzie mogą zdecydować. Ale argument ad hominem prawdopodobnie nie jest w tym momencie pomocny.
MadHatter
9

Jeśli chodzi o traktaty UE, referendum nie powoduje Brexitu. Aby spowodować Brexit, premier musi oficjalnie poinformować innych członków UE o wyjeździe Wielkiej Brytanii. Powiadomienie może w przyszłości potrwać kilka tygodni lub miesięcy. Wspomniany później dwuletni okres zaczyna się w tym momencie.

Wraz z tym powiadomieniem rozpoczynają się oficjalne negocjacje w sprawie przyszłych stosunków między Wielką Brytanią a pozostałymi narodami UE. Mogą kończyć się na różne sposoby.

  • Jeśli wszystkie strony zawrą umowę, mogą ją podpisać i zdecydować, kiedy wejdzie w życie. Przypuszczalnie obejmowałoby to nowe traktaty dotyczące podróży, handlu itp.
  • Jeżeli po dwóch latach negocjacji nie dojdzie do porozumienia i obie strony zgodzą się na przedłużenie negocjacji, mogą to zrobić.
  • Jeśli po dwóch latach nie dojdzie do porozumienia i nie będzie kontynuowania negocjacji, Brexit wejdzie w życie. Nie byłoby nowych traktatów dotyczących podróży, handlu itp.

Teoretycznie Brexit może zacząć obowiązywać pojutrze. W praktyce jest to bardzo mało prawdopodobne. Brexit może zacząć obowiązywać w dowolnym momencie w przyszłości, jeśli rozmowy przeciągną się, ale nie zawiodą całkowicie.

Umowa Brexit określa nowe zasady i datę ich rozpoczęcia. Nie mogę uwierzyć, że każda ze stron wprowadziłaby dla turystów znaczne zmiany w krótkim czasie. Uważam również za prawdopodobne, że nowe zasady będą wzajemne. Ponieważ Wielka Brytania nie chce zakłócać wspólnego obszaru podróży , podróże bezwizowe musiałyby pozostać możliwe. Prawo do pracy prawdopodobnie by się zmieniło, ale dotyczy to Expatriates.SE.

(Wszystko to można znaleźć w odpowiedziach i komentarzach, ale myślałem, że to zbiorę.)

om
źródło
0

TLDR

Jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy w ogóle coś to wpłynie; ponieważ referendum jest jedynie powiadomieniem o woli ludzi. Od rządu zależy podjęcie działań i wszczęcie postępowania.

Jeśli Wielka Brytania będzie kontynuować proces rozwodu z UE, może być w stanie negocjować osobne umowy, które mogą mieć wpływ na swobodę przemieszczania się.


Nic się nie wydarzy przez co najmniej dwa następne lata; ponieważ tyle czasu zajmie uruchomienie słynnego artykułu 50.

Nawet wtedy Wielka Brytania może negocjować indywidualne umowy / koncesje z UE w sprawie swobody przemieszczania się.

Załóżmy teraz, że Wielka Brytania została wyrzucona z UE, a następnie widzę następujący wpływ:

  1. W przypadku osób, które obecnie potrzebują wizy brytyjskiej, które są obywatelami spoza UE, ich sytuacja nie ulegnie zmianie.

  2. W przypadku obywateli UE, chyba że istnieje wzajemne porozumienie między Wielką Brytanią a tym konkretnym państwem członkowskim UE lub ogólnie Wielką Brytanią i UE w sprawie swobody przemieszczania się, może być potrzebna wiza na podróż do Wielkiej Brytanii.

  3. Wszelkie specjalne koncesje lub zwolnienia, które obowiązywały w odniesieniu do importu towarów oraz wszelkie opłaty importowe - mogą one mieć wpływ, jeżeli Zjednoczone Królestwo zostanie usunięte z UE - ponieważ nie byłoby to częścią jednolitego rynku. Jednak ponownie Wielka Brytania może uda się negocjować, aby utrzymać te umowy z UE.

Burhan Khalid
źródło
2
Wydaje mi się, że nieco źle zrozumiałeś termin określony w art. 50. Negocjacje muszą zostać zakończone w ciągu dwóch lat od powiadomienia na podstawie art. 50 (z wyjątkiem jednomyślnej zgody na przedłużenie), ale jeśli ustalenia mogą zostać zawarte szybciej, wyjście jest skuteczne data wejścia w życie tych umów (które zostaną w nich określone).
MadHatter
Wiem, ale jeśli chodzi o politykę i rząd - 2 lata to nic i bardzo wątpię, że nastąpi to szybciej; przynajmniej stanie się to dopiero po październiku, kiedy obecny premier zrezygnuje, a jego następca będzie musiał rozpocząć postępowanie.
Burhan Khalid
1
Wszyscy możemy tak myśleć, ale Martin Schultz (przewodniczący Parlamentu Europejskiego) stwierdził, że UE próbuje się dowiedzieć, czy mogą teraz przejść do samego artykułu 50 . Chce, żebyśmy wyszli tak szybko, jak to możliwe, i zauważył: „ Musimy odnotować tę jednostronną deklarację, że chcą poczekać do października, ale to nie może być ostatnie słowo. ” Nie mogę powiedzieć, że go winię.
MadHatter
1
To prawda, ale jeśli się nie mylę - żaden kraj nie skorzystał jeszcze ze swoich praw wynikających z art. 50 - tak naprawdę nie jest pewne, co / jak / kto może kontynuować.
Burhan Khalid
Masz absolutną rację! Zaznaczam tylko, że nie możemy założyć, że zegar nie uruchomi się, dopóki nasz następny premier nie powiadomi; UE zdecydowanie stara się przyspieszyć.
MadHatter