Jakie są przyczyny noszenia kasku rowerowego?

19

To trudne pytanie, aby poprawnie zadać pytanie. Jedna próba została już zakończona jako subiektywna i kłótliwa. Na pewno nie ma jednej poprawnej odpowiedzi. Są jednak interesujące powody, które moim zdaniem warto tutaj nagrać.

Idealnie obejmują pomocniczą dokumentację / badania. Głosuję za jakością odpowiedzi, nie w oparciu o to, czy zgadzam się z odpowiedzią.

Jay Bazuzi
źródło
Z pewnością warto zadać pytanie, choć, jak zauważył @Jay, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. W razie potrzeby oflaguj wszystkie posty, aby zwrócić uwagę moderatora.
Neil Fein
8
Nie sądzę, żeby jeden powód dla jednego posta w ogóle działał tutaj dobrze . Chciałbym odbudować to pytanie od zera i poprosić ludzi o przedstawienie najbardziej przekonującego argumentu, jaki mogą - za lub przeciw - i przytoczyć doświadczenia i dane, aby poprzeć tę sprawę. Niestety najlepszy post jest tutaj usunięty. :(
Jeff Atwood
@Jeff - Brak sytuacji /. Możemy wypróbować to na dwa sposoby i zachować ten, który odpowiada na pytanie lepiej i bardziej kompleksowo. Ktoś chce się złamać, pisząc wersję tego pytania, która będzie działać? (Być może ten wątek może zostać wykorzystany do wygenerowania punktorów dla argumentów za i przeciw dla takiego wątku z pełną odpowiedzią).
Neil Fein
1
Zastanawiam się nad dziwnym wyglądem kasków rowerowych? Wyglądają, jakby działały świetnie, gdybyś wylądował na głowie, ale kto to robi? Ludzie, których widzę, uderzyli znacznie niżej w głowę (najpierw twarz), gdzie hełm nie chroni. Wygląda na to, że są bardzo źle zaprojektowane do tego zadania.
Brian Knoblauch,
2
@Brian - Uderzyłem się dwukrotnie w głowę i musiałem wymienić hełm. To, że rozwiązanie nie rozwiązuje wszystkich problemów, nie oznacza, że ​​jest bezwartościowe. (I kaski motocyklowe, które można zdobyć.)
Neil Fein

Odpowiedzi:

22

Dla: Jeśli upadniesz na głowę, będzie ją chronić (również uderzenia boczne, jeśli nosisz kask na całej twarzy podczas jazdy na rowerze górskim)

Nie, to nie jest zbyt prosta odpowiedź. Jest przeznaczony do tego, do czego dobrze się nadaje i dlatego powinieneś go nosić.

Nie krępuj się edytować dokumentację dotyczącą ochrony głowy, ale myślę, że liczba osób tutaj (najpierw ja), które mogą powiedzieć „Upadłem, a mój hełm uratował mi głowę” są warte wszelkich badań.

domsterr
źródło
jest moja edycja w duchu tego, co chciałeś napisać? Nie próbuje powiedzieć, że kaski nie są przydatne, po prostu stara się być obiektywna.
Neil Fein
1
@neilfein: ponownie zredagowano, pamiętając o swojej edycji
dee-see
2
zgadzam się z tym całym sercem. Gówno się zdarza, więc dlaczego nie być chronionym.
fady
12
W debacie na temat kasku są dwa rodzaje ludzi. Ci, którzy nie mogą zrozumieć, o co tyle zamieszania, to tylko przykrywka, prawda? A potem są tacy, którzy mieli incydent i zdali sobie sprawę, że hełm zapobiegł czemuś znacznie gorszemu. Oczywiście istnieje trzecia grupa, ale nie mogą czytać tych postów.
Nieskompletowany
15

Przeciw obowiązkowy : tam, gdzie jest obowiązkowy, zniechęca ludzi do jazdy na rowerze -> zamiast tego jeżdżą -> więcej samochodów + mniej rowerzystów czyni je bardziej niebezpiecznymi dla rowerzystów.

Osobiście noszę jeden, ale to jest główny argument przeciwko obowiązkowemu hełmowi.

mgb
źródło
To zniechęca ludzi do jazdy na rowerze? Nie mówię, że nie, tylko pytasz, dlaczego mówisz, że ... ludzie, którzy nie chcą nosić kasku bez niego, nie prowadzą.
dee-see
1
przepraszam - miałem na myśli, gdzie jest obowiązkowy, zniechęca ludzi do jazdy na rowerze.
mgb,
Och, właśnie tak. +1
dee-patrz
1
Czy w świecie fantasy, w którym wszystkie samochody zostały zastąpione motocyklami / autobusami / końmi, ktoś nosiłby kask?
Jay Bazuzi,
Chciałbym - ale jestem raczej przywiązany do mojej głowy! Ale nawet gdyby tak nie było, rowerzyści bez kasku w świecie bez samochodów są bezpieczniejsi niż kask obowiązkowy i będąc jedynym rowerzystą w strumieniu samochodów.
mgb
14

Przeciw: niektóre badania wykazały:

  • Kierowcy samochodów uważają, że rowerzysta w kasku jest bezpieczniejszy.
  • Kierowca samochodu daje „bezpieczniejszym rowerzystom” mniej miejsca.

Nosząc kask, możesz zwiększyć ryzyko, że kierowcy nie będą mieli wystarczająco dużo miejsca!

Ian
źródło
4
Jeśli podążysz za niektórymi tam linkami lub faktycznie przeczytasz wyniki badań lub przyjrzysz się danym, odkryjesz, że było to bardzo ograniczone badanie. Co jest całkowicie w porządku i wciąż przydatne, ale wyciąganie z nich bardzo ogólnych wniosków nie jest świetnym pomysłem. Badanie zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii i różnice regionalne wynikają z kultury i budowy dróg. Nadal dobrym punktem do poruszenia, ale przeczytaj całą sprawę przed zmianą swojego zachowania.
Mike Two
@Mike, zgodził się, jednak nie podoba mi się fakt, że muszę brać pod uwagę wpływ mojego kasku rowerowego na kierowców samochodów - to badanie jest jedynym dobrym powodem, dla którego nie widziałem kasku. Kiedy mieszkałem w Cambridge (Wielka Brytania), widziałem problem z oświetleniem roweru. Kierowca samochodu dał rowerzystom bez świateł dużo więcej miejsca.
Ian
1
Nie zgadzam się z tobą, ale wskazując, że lokalizacja może zmienić wyniki. Myślę, że mieszkasz w Wielkiej Brytanii, więc badanie prawdopodobnie dotyczy ciebie. Nie jestem (chociaż mieszkałem tam przez jakiś czas), więc badanie może mnie nie dotyczyć. Autor badania wyciąga taki sam wniosek. W całkowicie nienaukowym zestawie osobistych obserwacji myślę, że moja trasa w mojej okolicy ma większy wpływ na to, ile miejsca zajmuje mi samochód. Niektóre drogi, po których jeżdżę, są szerokie i prawie zawsze mam dużo miejsca. Wąskie drogi = brak miejsca.
Mike Two
12

Dla : Często twoi przyjaciele lub rodzina myślą , że jesteś bezpieczniejszy, kiedy nosisz kask; noszenie kasku uspokaja twoich najbliższych.

W związku z tym:

  • Noszenie kasku może poprawić ich zdrowie poprzez zmniejszenie stresu.
  • Możesz być mniej dokuczliwy, jeśli nosisz hełm

Z tych powodów noszenie kasku może mieć sens, jeśli nie jest to dyskusja, którą interesuje się z pasją.

Ian
źródło
Jest to połączenie dwóch podobnych odpowiedzi: tej zapoczątkowanej przez Iana, jak również odpowiedzi niesplikowanej.
Neil Fein
12

Przeciw wymogom prawnym: w wielu krajach, w których nałożenie kasku rowerowego jest obowiązkowe, liczba osób jeżdżących na rowerze zmalała. Biorąc pod uwagę, że ryzyko śmierci z powodu złego stanu zdrowia w wyniku braku ćwiczeń jest znacznie większe niż ryzyko śmierci z powodu jazdy na rowerze bez kasku; nigdy nie ma sensu wymagać od ludzi używania kasku rowerowego.

Ian
źródło
6
Zmniejszenie liczby rowerzystów + zwiększenie liczby samochodów czyni je bardziej niebezpiecznymi dla innych rowerzystów (bez względu na to, czy mają na sobie kaski, czy nie)
mgb 18.10.10
Argument ten zawodzi we współczesnym państwie opieki społecznej (czytaj: wszystkie kraje rozwinięte). Jeśli upadniesz i zranisz się do tego stopnia, że ​​potrzebujesz długoterminowej opieki medycznej, to my płacimy za to. O ile nie jesteś niezależnie bogaty (i nie będziesz zmuszony sfinansować swoich wydatków medycznych z własnej kieszeni), chciałbym być w stanie zmusić cię do noszenia kasku.
Tom Stephens
2
@Tom, ale stan musi również podnieść większy koszt zdrowia z powodu braku ćwiczeń.
Ian
11

Przeciw : może to nie być konieczne. Jeśli jeżdżę bardzo swobodnie bez pojazdów, upadek byłby podobny do upadku podczas joggingu. Zarówno na studiach, gdzie mieliśmy drogi zamknięte dla samochodów, jak i jeździliśmy po farmie.

Oczywiście oznacza to, że nie jeździ się z prędkością, w której awaria (zawodnik lub mechanik) spowodowałaby poważny problem.

LanceH
źródło
1
Widziałem rowerzystów uderzających się nawzajem. Upadek może być dość trudny. Również „powolny” upadek na krawężnik lub inny podobny obiekt może mieć nieprzyjemne skutki.
dee-see
4
Widziałem pieszego spadającego na tył głowy podczas pokonywania trudnego kawałka płaskiego chodnika. Właśnie wstał i kontynuował.
Tom Hawtin - tackline
2
Miałem wypadek z zerową prędkością do przodu, z powodu pełnego hamowania, ale miałem stopy w klatkach na pedały, patrz pierwsze zdjęcie tutaj i powoli poczułem się w bok, uderzyłem głową w ziemię i miałem tydzień bólu głowy. Nie jestem pewien, czy hełm by im zapobiegł, ale tak myślę. Ponieważ miałem hamulce na rękach, różni się to od upadku jako pieszy, który może się chronić rękami.
użytkownik nieznany
10

Przeciw : włosy hełmu (rozczesują włosy)

Zależy od stylu włosów, tego, czego używasz do układania włosów, ile się pocisz itp.

freiheit
źródło
Podobnie: często jeżdżę rano, zaraz po wyjściu z prysznica. Hełm sprawia, że ​​moje włosy nie wysychają tak szybko.
Neil Fein
3
Jedyne rozsądne rozwiązanie: HAIRMET! youtube.com/watch?v=OL0GkcO05JE
Babu
2
Włosy w hełmie skłoniły mnie do ogolenia głowy. Problem rozwiązany.
Środa
To idealna wymówka dla rozczochranych włosów. Argument jest słuszny, wniosek błędny. Głosuję za tym. :)
użytkownik nieznany
Kiedy moje włosy zaczynają się rozczesywać na głowie, wiem, że nadszedł czas na obcięcie włosów!
Skizz,
10

Za : Widoczność. Jasny hełm jest bardziej widoczny niż głowa rowerzysty. (Trzeba przyznać, że czapka rowerowa może równie dobrze wykonywać tę pracę, jak kask).

Neil Fein
źródło
10

Przeciw podczas dojazdów do pracy : jest bezużyteczny.

Badania wykazały, że w wypadkach zabijających rowerzystów obrażenia były takie, że hełm ich nie uratował. W każdym razie ryzyko urazu głowy podczas wypadku na rowerze wynosi około 15%, co jest takie samo w wypadku samochodowym i pieszym. Kto promowałby noszenie kasków dla kierowców lub pieszych? Udokumentowany artykuł można znaleźć na stronie francuskiej organizacji promującej rower miejski . W podsumowaniu:

  • Zwykły rower nie jest szczególnie niebezpieczny.

  • Niewiele danych nie wykazuje korelacji między zwiększonym użyciem kasku a zwiększonym bezpieczeństwem rowerzysty.

  • Obowiązkowe przepisy dotyczące kasków znacznie zmniejszają liczbę rowerów.

  • Ryzyko związane z jazdą na rowerze jest znacznie niższe niż ryzyko związane z brakiem ćwiczeń.

  • W krajach, w których więcej osób jeździ na rowerze, jazda na rowerze jest bezpieczniejsza.

Wniosek: przepisy dotyczące kasków i „obawianie się strachu” wokół roweru szkodzą zdrowiu publicznemu

Jay Bazuzi
źródło
Zamierzam śmiało powiedzieć, że potrzebne jest cytowanie. Ten, który podajesz, jest całkowicie nieprzekonujący. Daje ogólne statystyki obrażeń / śmierci, bez rozbicia ich na kask / brak kasku. Co gorsza, cytat: „Co więcej, 64% zabitych osób miało kilka śmiertelnych obrażeń i nie mogło ich uratować hełm”. Więc ... 36% z nich potencjalnie mogło zostać uratowanych przez hełm? Jeszcze inni mieli potencjalnie śmiertelne wypadki i zostali uratowani przez hełmy. Być może istnieją badania potwierdzające twoje twierdzenie, ale ten link nie.
Cascabel,
8

Przeciw: wiele osób ma pojęcie, że jazda na rowerze jest bardzo niebezpieczna, gdy mają wrażenie, że zawsze należy nosić kask. W rzeczywistości korzyści zdrowotne wynikające z jazdy rowerem wielokrotnie przewyższają ryzyko.

Więc nosząc kask i / lub mówiąc innym ludziom, że dobrym pomysłem jest noszenie kasku, ponieważ zwiększasz liczbę osób, które umrą (w młodym wieku) na zawał serca itp.

Ian
źródło
Skąd bierze się logika „ludzie, którzy nie chcą nosić kasku, nie jeżdżą na rowerach”? Dookoła ludzie, którzy nie chcą nosić kasków, jeżdżą bez nich.
dee-see
3
@Domsterr, mówię, że nosząc kask, zjadasz ludzi, którzy nie jeżdżą na rowerze, myśl, że ryzyko cyleingu jest większe niż oni.
Ian
8

Przeciw : korzyści są niewystarczające, aby uzasadnić koszty (w przypadku zwykłych / dojazdów do pracy)

(uwaga: całkowicie ignoruję koszt samego kasku, ponieważ jest to bardzo niewielki czynnik w porównaniu z mniej bezpośrednimi kosztami alternatywnymi)

Korzyść / koszt możliwości

Zaletą noszenia kasku jest częściowe ograniczenie ryzyka śmierci lub urazowego uszkodzenia mózgu. Inne korzyści (widoczność, punkty mocowania, umiejscowienie) są przypadkowe. Koszty to przede wszystkim bałagan na włosach, niewielki dyskomfort i niedogodności.

Szansa

Z tego, co mogę powiedzieć, patrząc na dane, szanse na wypadki, które prowadzą do śmierci lub traumatycznego uszkodzenia mózgu, którym można by zapobiec przy pomocy kasku, wynoszą około jednego na milion. Zakładam, że jadę bezpiecznie z prędkością mniejszą niż 15 mil na godzinę (24 km / h) itp. (Biorąc pod uwagę nieletnich poniżej 18 lat, jazdę po pijanemu, ludzie jadący w złym kierunku bez świateł itp.)

Uzyskanie jakiejkolwiek prawdziwie stałej liczby jest trudne. Nie jest możliwe przeprowadzenie prawdziwych badań naukowych / empirycznych, więc nauka, która istnieje, jest albo oparta wyłącznie na badaniach manekinów, albo nie może właściwie skorygować nastawienia polegającego na samoselekcji (istnieje duże prawdopodobieństwo, że rowerzyści bezpiecznie jeżdżący mieć na sobie kask).

Podsumowanie statystyk US DOT ułożyła przez IIHS pokazy rowerzystów 714 ofiar śmiertelnych wypadków drogowych do 2008 roku 26% z nich byli pijani w tym czasie 36% było po 9 wieczorem i przed 6 rano.

I chociaż liczby te obejmują tylko osoby, które faktycznie jeżdżą na rowerach (populacja rowerzystów jest mniejsza niż całkowita populacja), obejmuje to również osoby, które jeżdżą w niewłaściwy sposób, przemykając się przez ruch uliczny, nie zatrzymując się na światłach / znakach, pijani, bez świateł , po zmroku. Dotyczy to także osób poruszających się dość szybko (gdzie kask jest bardziej pomocny w przypadku upadku). Staram się zgadywać, jakie są szanse typowego rowerzysty z branży transportowej / dojeżdżającej do pracy, który raczej nie przekroczy prędkości 15 km / h.

Tak więc sądzę, że prawdopodobieństwo, że rowerzysta dojeżdżający do pracy w ogólnie bezpieczny sposób zostanie zabity podczas jazdy na rowerze, jest w rzeczywistości niższe (mniej prawdopodobne) niż uderzenie pioruna (1: 500 000).

Widzę dwa sposoby wykonania matematyki na tym:

Metoda nr 1: prosta wartość czasu

Spośród 525.960 przeciętnych minut w roku spędzam około 1400, aby moje włosy wyglądały „dobrze” (kilka minut większość poranek myje i stylizuje włosy, plus czas na fryzurę co 5 lub 6 tygodni). Najwyraźniej cenię sobie to, że moje włosy nie wyglądają niechlujnie w tej melodii przez około 0,266% mojego życia. Uwzględnijmy trochę komfort i zaokrąglamy to do 0,3% (jedna trzecia 1% lub około 3 tysięcznych). Zatem roczna korzyść wynosi około 1/1 000 000 mojego życia, a koszt to 1/333 mojego życia, więc koszt jest około 3000 razy większy niż korzyść.

Metoda nr 2: wartość pieniężna

Uwielbiam żyć i uważam, że poważne uszkodzenie mózgu jest prawie tak samo poważne jak śmierć, więc zamierzam przypisać mojemu życiu wartość 10 000 000 USD (znacznie powyżej moich oczekiwanych zarobków z całego życia). Szanse wydają się wynosić około 1/1 000 000, więc korzyść wynosi 10 USD rocznie. Wydajesz ponad 10 USD rocznie na włosy (szampon, żel do włosów, fryzury itp.), Ubrania, które sprawiają, że czuję się komfortowo itp. (500 USD wydaje się słuszne). Zapewniam też wygodę w wysokości około 50 USD / miesiąc (600 USD / rok). Trudniej jest wyznaczyć konkretne wartości pieniężne na mój czas (koszt pierwotny), ale znowu wydaje się, że koszt noszenia kasku jest co najmniej 1000 razy większy niż korzyść.

Dla : koszt jest uzasadniony, jeśli ryzyko wzrasta lub koszty są zmniejszone

Jeśli biorę udział w bardziej ryzykownej jeździe (jazda szybka, wszystko „techniczne”, jazda wystarczająco długa, żeby się zmęczyć, jazda nocą, jazda w mokrych warunkach itp.), Korzyść z noszenia kasku wzrasta i jest to prawdopodobnie matematyka jak moja działa na korzyść kasku.

Jeśli koszt alternatywny spadnie (łysa / ogolona głowa, długa jazda, więc będę spocony i potrzebuję potem prysznic, deszcz, więc i tak będę potrzebował kaptura, zimny, więc i tak potrzebuję kapelusza, jadę do domu w ciemności więc nikt nie zobaczy moich rozczochranych włosów), znowu matematyka działa bardziej na korzyść kasku.

Jeśli ryzyko wzrasta, a koszt alternatywny spada (długa spocona jazda, jazda do domu w ciemności, jazda deszczowa), matematyka idzie znacznie mocniej na korzyść kasku.

freiheit
źródło
Szanse wydają się zaskakująco niskie; szanse na uderzenie pioruna w danym roku wynoszą tylko 1: 500 000 ([ lightningsafety.noaa.gov/medical.htm] ). Czy masz źródło tych danych?
darkcanuck
Co za interesująca odpowiedź.
Jay Bazuzi
@darkcanuck: Liczba osób w USA uderzonych piorunem i osób w USA zabitych na rowerze jest mniej więcej taka sama. Szanse na trafienie piorunem, które cytujesz, ignorują „stronniczość selekcji” przy obliczaniu szans. (jeśli mieszkasz w miejscu, gdzie błyskawica jest rzadka i unikasz niebezpiecznych warunków, zmniejszasz swoje szanse na uderzenie pioruna co najmniej 20-krotnie). Odpowiem więcej.
freiheit
Biorąc pod uwagę, że roczna szansa na śmierć USA w wypadku samochodowym wynosi 1: 6500, myślę, że szanse są tutaj rażąco niedoceniane. Ale prawdziwym problemem związanym z tym podejściem jest to, że potrzebujesz prawdopodobieństwa incydentów, w których hełm zapobiega poważnym obrażeniom lub śmierci - o których prawdopodobnie nigdy nie będzie mowy.
darkcanuck
1
@darkcanuck: W USA w 2008 r. zmarło 32 000 kierowców i tylko 718 rowerzystów. www-fars.nhtsa.dot.gov . Czy to nie jest prawdziwy problem z jakimkolwiek podejściem do tego pytania? Po prostu nie ma rzeczywistych danych na temat skuteczności kasku.
freiheit
7

Dla : Kask to świetne miejsce do montażu świateł, lustra lub tylnego mrugnięcia.

Neil Fein
źródło
Lustro? Przy kasku? Czy możesz podać przykład? (jedno zdjęcie lub strona produktu byłyby w porządku)
Denilson Sá Maia
W tym wątku podano przyczyny dla lub przeciw hełmom.
Neil Fein
Denilson Sá, oto lustro, którego używam: amazon.com/gp/product/B0012OKAZS Przyzwyczajenie się wymaga, ale jest pomocne.
Mike Ruhlin
6

Przeciw: podczas zderzenia z ciosem zerkającym hełm zwiększa siłę uderzenia wokół szyi. Kontuzja skrętu wokół szyi bardzo różni się od kontuzji przy uderzeniu.

Jay Bazuzi
źródło
4
Z tego właśnie powodu kaski (wszelkiego rodzaju) są gładkie na zewnątrz, aby nie przyklejały się do powierzchni i nie rozrywały szyi. Może się to zdarzyć, ale zranienie z dużym prawdopodobieństwem jest znacznie bardziej przyczyną obrażeń niż skręcenie szyi.
LanceH
Chociaż istnieje wiele obrażeń, które mogą być faktycznie spowodowane przez zapięcie pasów bezpieczeństwa, raz usłyszałem, jak funkcjonariusz ruchu twierdzi, że nigdy nie musiał odpinać zmarłej osoby z samochodu ... Pomyśl o tym.
Tom Stephens
Słyszałem to w latach 80-tych o starych hełmach styropianowych, które miały osobne pokrycie z lycry, które styropian przykleiłby się do drogi. Ale nie sądzę, że to już jest ważne. @ Czy masz jakieś badania potwierdzające to? Jednocześnie słyszałem, że główne zalety skórzanych hełmów w porównaniu z żadnym hełmem to to, że zmniejszają to ryzyko.
David LeBauer,
@ David nie nie mam takich badań.
Jay Bazuzi,
Skorupy hełmów zostały zaprojektowane tak, aby oddzielały się od skorupy i zapobiegały tego rodzaju obrażeniom. W starych hełmach do piłek golfowych mógł występować ten problem (chociaż styropian rozpada się podczas przeciągania po chodniku), żaden współczesny hełm nie będzie miał tego problemu.
lawndartcatcher
6

Do badań naukowych. (Mogę być w stanie zrobić coś przeciwnego lub przynajmniej niejednoznacznego)

  1. Przegląd badań: WNIOSKI PRZEGLĄDU: Kaski zmniejszają obrażenia głowy i twarzy rowerzystów w przypadku rowerzystów w każdym wieku, uczestniczących we wszelkiego rodzaju wypadkach, w tym z udziałem pojazdów mechanicznych. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10796827

  2. Studium przypadku: Stwierdziliśmy, że kaski rowerowe są bardzo skuteczne w zapobieganiu urazom głowy. Kaski są szczególnie ważne dla dzieci, ponieważ doznają one większości poważnych obrażeń głowy w wyniku wypadków na rowerze. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2716781

  3. Kolejny przegląd dotyczący konkurencji na rowerze: Naukowe dowody na to, że kaski rowerowe chronią przed urazami głowy, mózgu i twarzy, zostały dobrze potwierdzone w 5 dobrze zaprojektowanych badaniach kontroli przypadków. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9587180

  4. Przegląd przepisów dotyczących kasków rowerowych: Urazy głowy związane z korzystaniem z rowerów są powszechne i mogą być poważne. Można im zapobiec lub ograniczyć ich dotkliwość przy użyciu kasku; edukacja spowodowała jednak niewielkie użycie kasku w większości rozwiniętych krajów. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16595420

To tylko kilka. W kilku badaniach pojawiła się skarga na brak randomizowanych badań kontrolowanych. Istnieją również liczne badania dotyczące używania kasków przez dzieci. Pojawia się problem, ponieważ trudno jest ustalić, czy dzieci używają odpowiednio dopasowanych / właściwie noszonych hełmów.

użytkownik313
źródło
Powiązana odpowiedź z niektórymi badaniami: bicycles.stackexchange.com/questions/995/…
5

Za : może to być wymagane przez prawo.

Zależy to w dużej mierze od jurysdykcji i może również zależeć od wieku. (w mojej jurysdykcji jest to wymagane dla nieletnich poniżej 18 roku życia, ale nie dla dorosłych)

freiheit
źródło
5

DLA KASKÓW PRZECIWKO koncentrując się tylko na hełmach

Nie chodzi o to, że noszenie kasków ma negatywny aspekt, oczywiście mogą niewiele zdziałać, aby ranić, a wiele, aby pomóc.

Największym problemem jest to, że ogólne instrukcje i przepisy dotyczące bezpieczeństwa rowerów koncentrują się na kaskach.

Wydaje nam się, że wystarczy założyć kask na siebie lub nasze dzieci, aby zabezpieczyć nasze bezpieczeństwo. Zaniedbujemy nauczanie lub koncentrowanie się na znacznie bardziej istotnych kwestiach związanych z bezpieczeństwem rowerów. Jak finansowanie dedykowanych ścieżek rowerowych / dróg dla jazdy podmiejskiej lub lepsze informowanie kierowców o rowerzystach na drodze

Oczywiście lepiej byłoby, gdybyś użył swojej głowy zamiast po prostu przykryć ją styropianem, ale robienie obu jest zdecydowanie preferowanym wyborem.

krytyczne
źródło
Czy statystyki dla dedykowanych ścieżek rowerowych nie są tak samo beznadziejne jak dla kasków?
Tom Hawtin - tackline
2
Dedykowane ścieżki rowerowe to te, które są fizycznie oddzielone od jezdni, a nie tylko oznaczone. Drogi rowerowe to drogi dla pieszych / rowerzystów, które są całkowicie odłączone od zwykłego układu drogowego (patrz: Bay Trail w SF Bay Area). Nie widziałem żadnych negatywnych statystyk dotyczących tych dwóch rozwiązań.
crasic
Myślę, że nauczanie jazdy na rowerze przydałoby się bardziej niż stawianie większej liczby ścieżek rowerowych. +1 za wskazanie, że kaski to nie wszystko.
freiheit
Taki był mój cel, umieszczanie ścieżek rowerowych było tylko przykładem, zbytnio skupiamy się na kaskach, a nie na dziesiątkach innych problemów związanych z bezpieczeństwem na rowerze
katastrofa
Uważam, że BMA (British Medical Association) przytacza to jako jeden z powodów, dla których nie wspierają obowiązkowego używania kasku - odciągnęłoby to kwestię bezpieczeństwa roweru od tego, co byłoby naprawdę przydatne - fizycznej segregacji rowerów od pojazdów.
Skizz,
4

Dla

  • Zwiększona ochrona głowy podczas upadków i kolizji (jak w przypadku tej wiszącej gałęzi, której nie widzisz aż do późna). Po rozbiciu się w przeszłości ta wystarczy mi.
  • Ochrona przed słońcem dla tych z nas, którzy są „wyzywani”.
  • Może być stylowy.
  • Może być wymagane przez prawo, jak wspomniano w @freihiet.
  • Może zwiększyć widoczność, jak wspomniano w @neilfein - do mojej dodaję taśmę odblaskową 3M.
  • W chłodne dni można zakleić otwory wentylacyjne i użyć kasku, aby przytrzymać czapkę lub kominiarka, aby zwiększyć ciepło.

Przeciwko

  • Nawet te z najlepszymi / większymi otworami wentylacyjnymi są cieplejsze niż brak kasku.
  • Niektóre (niekoniecznie naukowe) badania i niepotwierdzone dowody wskazują, że samochody mijają rowerzystów w strojach rowerowych, w tym kaski, w bliższej odległości niż mijają rowerzystów w strojach ulicznych.
  • Niektóre (niekoniecznie naukowe) badania i niepotwierdzone dowody pokazują, że noszenie odzieży ochronnej powoduje, że osoba nosząca ma bardziej ryzykowne zachowanie. Ja osobiście jeżdżę szybciej i skręcam bardziej agresywnie i myślę, że jestem bardziej asertywny w podejmowaniu linii.
  • Ochrona w przypadku kolizji jest marginalna, szczególnie gdy jest przy dużej prędkości lub z samochodem.

Tylko uwaga na temat tego ostatniego punktu - słyszę go bardzo często, a moją zwykłą odpowiedzią jest to, że z ogromną przewagą większość wypadków i kolizji, które skutkują obrażeniami na tyle istotnymi, że wymagają opieki medycznej (i dlatego należy je śledzić i zgłaszać), nie są kolizjami lub wypadki z udziałem samochodów. Najczęstszym jest „upadek” - co oznacza, że ​​trafiłeś coś w drogę lub ścieżkę lub w inny sposób straciłeś kontrolę i upadłeś sam.

Gary.Ray
źródło
4

Dla : Kiedy wiosną zaatakują ptaki (takie jak sroki), trudniej jest im zabrać trochę mięsa.

Anthony K.
źródło
3

Dla: Kask raczej nie pomoże, jeśli uderzysz mocno przedmiotem w głowę. Zmniejsza to jednak ryzyko lekkiego urazu głowy, jeśli spadniesz z roweru i uderzysz się w głowę lub wjedziesz na gałąź drzewa z małą prędkością. Dlatego noszenie kasku może zaoszczędzić Ci konieczności spędzania kilku godzin na pogotowiu, podczas gdy oni cię sprawdzają, możesz także uniknąć nocnego pobytu w szpitalu w celu obserwacji.

Ian
źródło
3

Przeciw: czas odłożyć, zdjąć. To zależy od twojego punktu widzenia.

Przeciw: niewygodne do noszenia poza rowerem.

Przeciw: nie robi nic, aby powstrzymać oderwanie mózgu od błony czaszki, co jest najważniejszym uszkodzeniem, którego należy unikać (rany są zwykłymi ranami ciała)

Przeciw: fałszywemu poczuciu bezpieczeństwa / wyższości moralnej Gdyby polystren był tak dobry, produkowaliby z niego ciężarówki i samochody Formuły 1. Spójrz na wielką ciężarówkę, która zbliża się do ciebie, a teraz wyobraź sobie, że tania odrobina chińskiego polistyrenu da ci supermoce moc niezwyciężoności.

Przeciw: Holendrzy i Duńczycy nie noszą ich , chociaż kupują je dla dzieci, z którymi jeżdżą na rowerze. Chociaż warunki drogowe w Kopenhadze mogą się różnić, nadal mają szybko poruszające się samochody.

Przeciw: większość kasków nie pasuje właściwie. W swoim czasie sprzedałem kilkaset kasków, w tym ponad sto w ciągu jednego dnia (na targach), dlatego mam doświadczenie w dopasowywaniu ich, co można zrobić. Jednak większość kasków, które widzę, że są noszone, nie są prawidłowo wyregulowane, a małym palcem zwykle można odchylić pokrywkę, aby nie znajdowała się na czubku głowy. Z nieco większą siłą, np. Z powodu zmniejszania się masy jeźdźca z dwudziestu mil na godzinę, źle dopasowany hełm może zaszkodzić jeźdźcowi, dusząc go. Dotyczy to zwłaszcza kasków dziecięcych.

Przeciw: uspokaja matkę Dorastała, gdy samochód był królem, nadal niszczy planetę swoim samochodem, nie ma zamiaru nigdy więcej jeździć na rowerze, całkowicie wierzy FUD w kaski i od czasu do czasu ma wpadkę znajomy? Oczywiście, że możesz zrobić tak, jak ci każą - przecież mama wie najlepiej, prawda? W rzeczywistości ma coś, co psychologowie nazywają „projekcją” i „zaprzeczeniem” w drodze. Przychodzi czas, kiedy powinieneś powiedzieć jej, żeby wybrała się na wycieczkę, a przynajmniej na rower.

Przeciw: anegdotyczne śmiecie od zaufanych kasków Wszyscy słyszeliśmy o takim a takim małym Johnnym, który rozłożyłby głowę, gdyby nie miał hełmu, prawda? Nie można kłócić się z ludźmi i ich anegdotycznymi dowodami, nawet jeśli mały Johnny wracał z pubu wkurzony nieznanymi drogami, nie będąc przede wszystkim rowerzystą. Jeśli nie uderzyłeś tak mocno jak krawężnik przez ponad 20 lat, nadal możesz zostać uznany za nieodpowiedzialnego przez zaufanych kasków.

Przeciw: produkt kasku niskiej jakości. Tylko kaski MET mają miękkie paski i leżą płasko na boku twarzy. Hełmy Giro i Bell mają paski, które chcą kopać pod kątem 90 stopni, zwykle połączone z klamrą, która może boleśnie uszczypnąć skórę.

Dla: Utrzymuje ciepło w zimie, hełm może chronić głowę przed zimnem i deszczem.

Dla: Idealne do jazdy w terenie Off-road z każdym rodzajem brawury jest trochę głupie bez przykrywki.

Do: Profesjonalnych wyścigów szosowych Potrzebujesz wyścigu. Niestety dla Woutera Weylandta w tegorocznym Giro d'Italia jego kask nie zapobiegł pęknięciu czaszki po wypadku i nie ma go już z nami. Jednak bez wieka, bez rasy.

ʍǝɥʇɐɯ
źródło
2

Za: Korzyści z noszenia kasku są niskie; jednak koszt jest również niski. Dlaczego więc go nie nosić?

Łan
źródło
1
Zabawne, wielu rowerzystów w mojej okolicy uważa, że ​​konieczny jest hełm o wartości ponad 200 USD. giro.com/us_en/products/cycling-helmets/road/ionos.html
Kibbee
1
@kibbee, masz na myśli, że uważają, że konieczny jest rower o wartości 500 $ +
Ian
2

Przeciw : zimą jest o wiele chłodniej nosić kask z czapką pod hełmem niż ciepłą czapkę zimową. (Oczywiście jazda rowerem zimą jest znacznie bardziej niebezpieczna, więc ten argument jest trochę sporny ...)

Nik Reiman
źródło
Kupię kask narciarski na tę zimę.
sixtyfootersdude
2

Dla: Podczas jazdy na rowerze górskim możesz uderzać i odsuwać gałęzie

Przeciw: gdy nie są odpowiednio czyszczone, mają okropny zapach.

Przeciw: wpływowi ekologicznemu produkcji kasku (zużycie energii, CO2, chemikalia).

GvS
źródło
2
Zapisałem się nawet, by komentować część dotyczącą „wpływu na środowisko”. Czy naprawdę sądzisz, że odzyskiwanie rannych i grzebanie tych, którzy nie przeżyli wypadku, ma pozytywny wpływ ekologiczny na wagę produkcji kasku?
sharptooth
1
Zakopywanie ma pozytywny wpływ na twój ślad ekologiczny (w dłuższej perspektywie). Nie jestem do końca pewien pobytu w szpitalu. Gdy nie dojeżdżasz do pracy rowerem, przebywanie w szpitalu jest również dobre (z ekologicznego punktu widzenia). Wyjazd do szpitala (samochodem) jest bardzo zły, ale jest równoznaczny z wyjazdem do sklepu rowerowego, aby kupić kask (samochodem, ponieważ nie masz jeszcze kasku). Zwykle nie oszczędzasz podróży do szpitala na kask, więc ogólny wpływ zakupu kasku na odniesienie obrażeń i transportu do szpitala wywiera negatywny wpływ na środowisko.
GvS 18.10.10
@sharptooth: Zawsze noszę hełm (pomimo nieprzyjemnego zapachu).
GvS,
1
Świetnie, właśnie sprzedałeś mi śmierć. Jednak nie będzie tak łatwo sprzedawać sprzętu medycznego, złożonych leków i innych rzeczy potrzebnych ciężko rannym ludziom (w tym rzeczy, alkohol i kompulsywne zakupy, stosowane w celu łagodzenia stresu ich bliskich) jako „zmniejszenie śladu ekologicznego”.
sharptooth 18.10.10
1
Pierwotne pytanie zadane z jednego powodu na odpowiedź. Jeśli pozostaniemy przy formacie zaproponowanego pytania (i wcale nie jest jasne, jak powinniśmy postępować), należy je podzielić na trzy odpowiedzi.
Neil Fein,
2

Za: Statystyki - Zgony rowerzystów przy użyciu kasku, 1998-2008

„Dziewięćdziesiąt jeden procent rowerzystów zabitych w 2008 r. Podobno nie nosiło kasków” http://www.iihs.org/research/fatality_facts_2008/bicycles.html

Uwaga - Ta statystyka została mi przekazana w ulotce w warsztacie bezpieczeństwa i pierwszej pomocy przeprowadzonym przez Czerwony Krzyż. Jazda na rowerze została uwzględniona w dziale bezpieczeństwa, ponieważ firma ma znaczną liczbę osób dojeżdżających rowerem. Zarówno firma, jak i Czerwony Krzyż promują używanie kasków na podstawie tych i podobnych statystyk.

użytkownik313
źródło
5
Statystyki nie są łatwe. Jeśli 92% wszystkich jeźdźców nie nosi kasków, czy to oznacza, że ​​kaski częściej zabijają cię?
Jay Bazuzi 18.10.10
1
Nie wiem W pytaniu podałeś jeden powód na post. Często wymienianym powodem są statystyki. W prawdziwym świecie patrzyłem, jak przyjaciel w hełmie uderza głową o chodnik w wyniku zderzenia z małą prędkością. Ładnie wgniótł się w Giro. Ponieważ nie musiałem dzwonić pod numer 911, uważam, że przynajmniej w pewnym stopniu sprawdza statystyki.
6
Patrząc na artykuł Wikipedii na temat kasków rowerowych, natknąłem się na ten cytat: „... obecnie dostępne dowody są złożone i pełne sprzeczności, zapewniając co najmniej tyle samo wsparcia dla tych, którzy są sceptyczni, jak i tych, którzy przysięgają na nie. „ i to: „Nie przeprowadzono randomizowanych kontrolowanych badań na tym obiekcie. Dowody pochodzą z dwóch głównych rodzajów badań obserwacyjnych”
1
Wygląda na to, że ktoś musi przeprowadzić losowo kontrolowane próby z manekinami.
2
@ wdypdx22, manekiny nie powiedzą nam wystarczająco dużo, ponieważ zarówno zachowanie rowerzysty, jak i kierowców zmienia się, gdy używa się kasku. Również nikt nie zna rodzaju wypadków, w których testuje się manekiny. Jest o wiele bardziej skomplikowany niż wypadek samochodowy.
Ian
2

Przeciw : oparzenia słoneczne na czole w dziwne wzory, potencjalnie bolesne, jeśli kask nieco się rozsunie. (Oparzenia słoneczne na całej głowie w linii, jeśli jesteś łysy.)
Dla : Mniej całkowitego oparzenia słonecznego na głowie.

Neil Fein
źródło
1
To jedna z najgorszych rzeczy w utracie włosów! Linie oparzeń słonecznych z kasku! Ale lepiej niż cała spalona głowa, więc -1!
geoffc
@geoffc - Dlaczego głosować negatywnie, jeśli uważasz, że informacje są dobre?
Neil Fein
1
@neilfein: Ponieważ to okropny powód, aby NIE nosić kasku. Tzn. Myślę, że to złe „przeciw”.
geoffc
@geoffc - To zależy od tego, jak bolesne oparzenia słoneczne mogą się dla ciebie przydarzyć.
Neil Fein,
1
To wiki społeczności, więc zredagowałem, aby oparzenie słoneczne było zarówno za, jak i przeciw. :)
freiheit
2

Dla: zazwyczaj jeździsz rowerem wzdłuż drogi, blisko krawężnika. Kiedy spadniesz, prawdopodobnie wpadniesz w krawężnik na głowie. Zdarzyło się to mojemu przyjacielowi, a jego hełm został wgnieciony. Gdyby nie nosił hełmu, byłaby to jego głowa.

Andy
źródło
Czy masz badania, które wskazują, że w tym scenariuszu zwykle uderzasz krawężnikiem? Czy tylko pojedyncza anegdota? Dlaczego on upadł?
Jay Bazuzi
Nie jedź rowerem tak blisko krawężnika ...
Tom Hawtin - pokonaj
2

Przeciw: będziesz żył dłużej, niezależnie od tego, czy nosisz kask
(naleganie, że trzeba nosić kask za każdym razem, gdy wchodzę na rower, zmniejsza całkowitą długość życia, ponieważ spowoduje to mniejszą jazdę)

Używam siebie jako przykładu: jazda na rowerze to większość ćwiczeń, które mam, i prawdopodobnie mam genetyczne predyspozycje do problemów z sercem. Szanse na zawał serca (lub inny zagrażający życiu problem zdrowotny pogarszający się przez brak ruchu), jeśli nie jeżdżę rowerem, są prawdopodobnie znacznie wyższe niż szanse, że zabiję się bez kasku podczas jazdy na rowerze. Gdybym poczuł, że muszę nosić kask absolutnie za każdym razem, gdy wsiadam na rower, wolałbym jeździć mniej rowerem i faktycznie skracać długość życia.

Z tego, co widziałem w statystykach (być może kiedyś muszę wykopać statystyki dotyczące liczby pasażerów na milę), liczba zgonów na milę jazdy rowerem jest niższa niż na milę przebywania w samochodzie lub na milę marszu.

Innymi słowy: celem kasku jest zwiększenie mojej prawdopodobnej długości życia, a wymaganie lub nadmierne podkreślanie hełmów może działać wbrew temu celowi.

(Podobnie jak w przypadku innej odpowiedzi, którą tutaj przedstawiłem , jeśli jazda na rowerze jest szczególnie ryzykowna, szanse przemawiają na korzyść kasku. Argument ten działa tylko w przypadku bezpiecznego jazdy rowerem poniżej 15 mil na godzinę)

freiheit
źródło
1
Czy możesz ponownie sformułować tę odpowiedź, aby istniał prawdziwy powód / brak noszenia kasku?
darkcanuck
@darkcanuck: lepiej?
freiheit
lepiej tak. Twój argument polega zasadniczo na tym, że nie musiałbyś jeździć na rowerze, gdyby był zobowiązany do noszenia kasku, co wpływa na twoje zdrowie - co jest całkowicie uzasadnione. Kluczowe zdanie, którego szukałem, brzmiało: „Gdybym czuł, że muszę nosić kask absolutnie za każdym razem, gdy wsiadam na rower, wolałbym jeździć mniej rowerem i faktycznie skracać długość życia”.
darkcanuck
1

Aby zatrzymać się w miejscu awaryjnego zatrzymania na skrawku czarnego lodu, idź na boki - to samo z rozlanym olejem na mokrym chodniku.

Oba zniszczenia były całkowicie nagłe, nie ma szans na właściwe lądowanie. Kiedy moje ramię uderzyło w chodnik, głowa się przewróciła, góra / bok hełmu brzmiał: „DZIĘKI!”.

Właśnie wstałem i odjechałem.

Hełmy są mniej brzydkie niż mózgi rozlane na ulicę.

Szczery
źródło
3
Myślę, że anegdoty nie są pomocne w tym wątku.
Jay Bazuzi
1
Myślę, że zasada „back-it-up” jest jedynym sposobem uzasadnienia takich tematów na stronie pytań i odpowiedzi, takiej jak SE.
Nieskompletowany
1
Jednak nie uderzyłbyś bardzo mocno w głowę, więc hełm uchronił cię przed łagodnym pukaniem. Nadal warto poświęcić hełm, ale nie jest to przypadek „rozlanego mózgu na ulicę”
Ian
1

Dla:Wow ... Jedź rowerem z prędkością 20 mil na godzinę, przestrzegając zasad ruchu drogowego. Poprowadź furgonetkę przez znak stop i pociągnij bezpośrednio na swoją drogę pierwszeństwa. Uderz w pickup, przejdź przez maskę i wyląduj na chodniku. Zwróć uwagę na wyjątkowo głośny dźwięk wewnątrz czaszki: dźwięk hełmu pochłaniający uderzenie i łamający się w 7 miejscach, tak jak został zaprojektowany, rozbijający uderzenie na 7 różnych punktów złamania zamiast jednego skoncentrowanego wywołującego wstrząs mózgu, być może mózg niszcząca lokalizacja na twojej czaszce. Wstań i odejdź z bólem głowy w oszołomionym zdumieniu, że ludzie nie chcą mieć kłopotów z noszeniem kasku. Ok, nie musisz nosić kasku przez 99,99% czasu. Ale kiedy twoja głowa uderza o chodnik, cóż, było to całkowicie warte 25 lat niedogodności. To zależy od ciebie, hazardzie.


źródło
Auć! To zdarza się zbyt często. Ale - czy nosisz kask w samochodzie?
Jay Bazuzi
Kaski są przeznaczone do kruszenia. Złamany hełm zawiódł. Zawsze noś czaszkę.
Tom Hawtin - tackline
@Tom: wiele hełmów zaprojektowano tak, by miażdżyły i rozpadały się. Jeśli nie ma sympatii, nie zrobili nic, aby pomóc.
freiheit
Bardzo dramatyczne, ale jak bardzo hełm został zmiażdżony? Jeśli nie było go wcale lub było bardzo mało, hełm prawdopodobnie nie zrobiłby nic, aby cię chronić.
freiheit